گروه نرم افزاری چابک > سئو > اهمیت بک لینک در سئو و ارتقا وب سایت
اهمیت بک لینک در سئو و ارتقا وب سایت

بک لینک به عبارت ساده به این معنی است که دیگر سایت ها یا صفحات اینترنتی پیوند یا لینکی از وب سایت شما را در خود جای داده باشند. به طور مثال اگر سایت یا حتی یک صفحه اینترنتی حاوی پیوند یا لینک وب سایت یا صفحه ای از وب سایت شما باشد به این معنی است که شما از ان سایت بک لینک دریافت نموده اید.

بک لینک ها بسیار ارزشمند هستند و می توانند باعث ارتقا و رنک یک وب سایت شوند. هر چقدر تعداد بک لینک های یک وب سایت بیشتر باشد به این معنی است که آن وب سایت می تواند نزد موتورهای جستجو از رتبه بهتری برخوردار شود. اگر بخواهیم یک مثال ساده از نوع غیر ماشینی بزنیم. فرض کنید در یک جمع ده نفره شما در حال سخنرانی هستید و ۷ نفر از این جمع حرف شما را تایید میکنند و سپس فرد دیگری شروع به سخنرانی کرده و تنها سه نفر از افراد جمع حرف او را تایید میکنند. حال به نظر شما حرف شما به کرسی خواهد نشست که ۷ نفر ان را تایید کرده اند یا فرد دیگری که تنها سه نفر حرف او را تایید کرده اند؟ مطمئنا در فضای وب و نزد موتورهای جستجو نیز تایید شدن وب سایت شما توسط وب سایت های دیگر می تواند بر تایید شدن و افزایش اعتبار شما نزد موتورهای جستجو بیفزاید.

آیا هر نوع بک لینکی خوب است؟

جواب این سوال مطمئنا بله نیست. دریافت بک لینک زمانی خوب است که شما از وب سایت های با ارزش و با رتبه مناسب و حتی بهتر از خود آن را دریافت کرده باشید. حتی مرتبط بودن موضوع وب سایت شما با وب سایتی که به شما بک لینک داده است نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به عبارت ساده مهم است که وب سایت شما را چه کسی تایید کرده باشد. یک وبلاگ نوپا، یک وب سایت قدیمی، یک سایت پربازدید و با رتبه جهانی یا ….. مثال غیر ماشینی آن را میتوان اینگونه بیان کرد که شهردار شهرتان شما را برای کار یا عملی در شهرداری تایید کرده است یا اینکه شما نزد یک کارگر شهرداری تایید شده اید.

چه بک لینک هایی خوب هستند؟

۱- Dofollow  باشد. اگر چه لینک های Nofollow نیز انقدرها بی ارزش نیستند و گاها با افزایش انها می توانند بهتر از لینک های Dofollow عمل کنند

۲- به صورت مخفی نباشد

۳- تنها با ادرس صفحه اصلی لینک نشده باشید و لینک داخلی شما نیز در صفحات مختلف لینک شده باشند

۴- پیوند شما به کلمه کلیدی مرتبط یا یک تصویر مرتبط داده شده باشد

۵- لینک ها پس از مدتی حذف نشوند.

۶- تمامی صفحات سایت شما به تناسب در دیگر سایت ها بک لینک داشته باشند.

این مطلب به شما پیشنهاد می شود!

اهمیت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

اهمیت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

SEO در لغت برگرفته از سه کلمه انگلیسی Search Engine Optimization می باشد که ما ایرانی ها فارسی اختصاری آن را سئو می نامیم و آن را به اینصورت معنی کرده ایم "بهینه سازی موتور جستجو یا صحیح تر بهینه سازی برای موتور جستجو"

چه بک لینک هایی بد هستند؟

۱- آنها را خریده باشید و پس از مدتی با عدم تمدید شما حذف شوند یا به شکل قابل توجهی مشخص باشد ان را خریده اید!

۲- لینک شما در سایت های غیر مرتبط و کم ارزش قرار داده شوند

۳- سایت های اسپم به شما لینک داده باشند

۴- لینک ها به صورت مخفی در صفحه قرار گرفته شده باشد.

۵- لینک شدن یک صفحه از سایت شما در همه صفحات یک وب سایت دیگر. (این مورد فقط به این معنی است که مشخص می شود شما برای بک لینک پول پرداخت کرده اید!)

بی اهمیت بودن بک لینک ها شایعه است!

متاسفانه بسیاری از سئو کارها در مورد بک لینک ها نظر مثبتی ندارند و می گویند موتورهای جستجو دیگر به بک لینک ها توجهی ندارند! در این خصوص باید گفت که هر زمان گوگل یا دیگر موتورهای جستجو یا سئوکارهای مطرح جهانی بی اهمیت بودن بک لینک ها را در وب سایت ها یا مقالات خود منتشر کردند می توان گفت این شایعه حقیقت دارد.

چگونه بک لینک دریافت کنیم

اگر وب سایتی دارید که محتوای مناسب و کارامدی تولید می کند و هر روز محتوای جدید و تولید شده در ان قرار می گیرد مطمئن باشید که دیگر وب سایت ها نیز از محتوای شما استفاده کرده و تعدادی از این وب سایت ها به شما لینک خواهند داد. حداقل لینک شما را در پایین مطالب اقتباس شده از سایت شما قرار خواهند داد. شما می توانید در پایین هر مطالب خود این امر را از استفاده کنندگان مطلبتان بخواهید.

سعی کنید در فروم ها یا وب سایت هایی که مشغول به فعالیت مرتبط هستید لینک وب سایت یا صفحات وب سایت خود را قرار دهید. حتی میتوانید بخشی از مطلب خود را در سایت دیگری منتشر کرده و در پایین مطلب ارسال شده لینک خود را قرار دهید.

اگر در وب سایت مرتبط دیگری کامنت می گذارید و امکان ارسال لینک وجود دارد لینک مرتبطی از وب سایت خود را قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *