گروه نرم افزاری چابک > طراحی و توسعه > لاراول > اجرای لاراول در هاست اشتراکی
اجرای لاراول در هاست اشتراکی

در صورتی که از فریمورک لاراول برای توسعه وب اپلیکیشن خود استفاده کرده باشید لازم است برای اجرای برنامه از وب سرور با دسترسی به SSH و پیکربندی های مورد نیاز لاراول استفاده نمایید. اما گاها کارفرما برای کاهش هزینه های خود به جای استفاده از یک وب سرور اختصاصی یا مجازی از هاست های اشتراکی برای میزبانی از برنامه خود استفاده می نماید یا توسعه دهنده نسبت به نیاز و بودجه کارفرما ترجیح میدهد برنامه خود را بر روی هاست اشتراکی برای کارفرما اجرا نماید. حال سوال اینجاست که ایا فریم ورک لاراول و برنامه ایجاد شده توسط این فریم ورک را میتوان بر روی هاست اشتراکی بارگزاری و اجرا نمود؟

پاسخ این سوال بله است. تنها لازم است کمی تغییرات در مسیردهی پوشه ها به روش زیر ایجاد نمایید.

۱- از طریق ftp یا هر راه دیگری که مورد نظر شماست به هاست خود متصل شوید.

۲- محتوای داخل پوشه public از فریم ورک لاراول را به پوشه Public_html هاست اشتراکی منتقل نمایید.

۳- یک پوشه به نام دلخواه (به عنوان مثال myapp) را در مسیری قبل از public_html (در کنار public_html) که دسترسی عمومی به ان مجاز نیست را ایجاد کنید و تمام فولدرها و فایل های باقی مانده لاراول را به ان منتقل کنید.

در نهایت باید دایرکتوری های شما به صورت شکل زیر باشد. دایرکتوری myapp در کنار دایرکتوری public_html قرار گرفته است و کسی قادر به دسترسی به آن نیست و شامل فایل ها و دایرکتوری های لاراول است. دایرکتوری public_html یا web_root یا دایرکتوری که دسترسی عمومی به آن امکان پذیر است و شاخصه اصلی سایت شما برای نمایش است باید شامل فایل های public از فریم ورک لاراول باشد.

۴- فایل index.php در مسیر public_html را که قبلا از پوشه public لاراول منتقل کرده بودید را با یک ویرایشکر متنی باز نمایید و تغییرات زیر را در ان صورت دهید.

تغییر از: 

require __DIR__.'/vendor/autoload.php';

$app = require_once __DIR__.'/bootstrap/app.php';

تغییر به:

require __DIR__.'/../myapp/vendor/autoload.php';

$app = require_once __DIR__.'/../myapp/bootstrap/app.php';

کار تمام است. ادرس دامنه ست شده در هاست اشتراکی را وارد کنید تا برنامه شما اجرا شود.

لازم به ذکر است در صورتی که پایگاه داده ای را برای وب اپلیکیشن خود تنظیم کرده اید ابتدا این پایگاه داده را از طریق phpmyadmin هاست خود ایمپورت کنید. سپس از طریق فایل پیکربندی .env لاراول اطلاعات پایگاه داده شامل نام پایگاه، نام کاربری، رمز عبور پایگاه داده و همچنین ادرس سرور، پورت و …. را تنظیم نمایید تا با خطایی روبرو نشوید. دقیقا فایل پیکربندی .env باید با اطلاعات هاست شما مجددا پیکربندی شود. مانند ادرس سایت، وب میل و دیگر پیکربندی های موجود و مورد نیاز در این فایل.

موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *