گروه نرم افزاری چابک > مقالات طراحی سایت > اهمیت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو (سئو)
اهمیت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

سئو چیست؟

SEO در لغت برگرفته از سه کلمه انگلیسی Search Engine Optimization می باشد که ما ایرانی ها فارسی اختصاری آن را سئو یا سئو سایت می نامیم و آن را به اینصورت معنی کرده ایم “بهینه سازی موتور جستجو یا صحیح تر بهینه سازی برای موتور جستجو”

اگر بخوایم یک تعریف کتابی از سئو سایت را بنویسیم باید گفت: سئو سایت عبارت است از مجموعه تکنیک ها و مهارت هایی پیاده شده روی یک سایت که به آن اجازه می دهد ترافیک و بازدید کننده های بیشتری از موتور های جستجو نظیر Google ، Yahoo و یا bing داشته باشد .

سئو کار کیست؟

بد نیست بدانید به کسی که کار بهینه سازی سایت را انجام میدهد سئوکار (SEO MAN) گفته میشود و یک تخصص محسوب می شود.

اهمیت سئو سایت در چیست؟

شما طراحی سایت را به اتمام رسانیده اید و از برترین تکنولوژی های ممکن برای پیاده سازی یک وب سایت استفاده نموده اید و به قولی حسابی پول خرج کرده اید ولی هنوز به آن اندازه ای که انتظار دارید بازدید کننده به سمت وب سایت شما نیامده اند!.

بسیار خوب، چه اتفاقی افتاده است؟ دلیلش ساده است چرا که شما هنوز روی یکی از راه های خیلی مهم و مفید افزایش بازدید وب سایت کار نکرده اید. (یعنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا همان سئو سایت)

از طریق سئو و بهینه سازی وب سایت می توانید رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو بالا ببرید. انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت البته به روش درست باعث بالا رفتن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو و در نتیجه افزایش تعداد ورودی کاربران وب سایت از موتورهای جستجو خواهد شد و اگر از اصول سئو سفید یا سئو سالم پیروی نکنید یا سایت خود را با تکنیک های غیر حرفه ای یا به عبارت عامیانه ناجوانمردانه سئو کنید طولی نخواهد کشید که طعمه روبات های اسپم شناس گوگل و سایر موتور های جستجو شوید. دقت داشته باشید موتورهای جستجو هر چند که روبات محسوب میشوند ولی روبات های نادانی نیستید.

چگونه باید وب سایت خود را سئو کنم؟

چند خط قبل گفتیم که به کسی که کار بهینه سازی سایت را انجام میدهد سئو کار گفته میشود و شخص سئو کار باید تخصص کاملی در این زمینه داشته باشد. یک سئو کار میتواند علاوه بر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو با مشاوره های صحیح خود در خصوص نحوه ارسال مطلب، به کار گیری کلمات کلیدی، لینک دهی صحیح و ….. شما را علاوه بر بهینه سازی وب سایت، نسبت به ارسال مطالب سئو شده راهنمایی نماید. در صورتی که تمایل دارید وب سایت خود را بهینه کنید و دانش کافی در این زمینه ندارید یا حوصله خواندن صدها کتاب و مقاله منتشر شده در زمینه سئو را ندارید یا از همه مهمتر تازه به جمع وب مسترها پیوسته اید و تجربه کافی در این زمینه ندارید بهترین راه حل استخدام یک سئو کار برای وب سایت مورد نظرتان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *