لری پیج

اگر بخواهم در یک جمله بگویم که شما چگونه می‌توانید دنیا را تغییر دهید، باید بگویم: همیشه سخت روی چیزی که برایتان جذاب است، کار کنید!

لورنس لَری پیج  (زادهٔ ۲۶ مارس ۱۹۷۳) کارآفرین و مبتکر آمریکایی می‌باشد که به همراه سرگئی برین موتور جستجوی اینترنتی گوگل، در حال حاضر شرکت گوگل، را بنا نهاد. در ۴ آوریل ۲۰۱۱ پس از استعفای اریک اشمیت، لری پیج به عنوان مدیر عامل اجرایی گوگل انتخاب شد. پیج مخترع رتبه صفحه(پیج رنک) بود که پایه و اساس الگوریتم جستجوی گوگل است. او  به همراه سرگئی برین تقریباً ۱۶ درصد از سهام گوگل را در اختیار دارند.

زندگینامه لری پیج

لری پیج پسر دکتر کارل ویکتور پیج، یکی از نخستین دانش‌آموختگان دکترای علوم رایانه‌ای از دانشگاه میشیگان و استاد علوم رایانه و هوش مصنوعی در دانشگاه ایالتی میشیگان و گلوریا پیج، مربی برنامه‌نویسی رایانه در دانشگاه ایالتی میشیگان می‌باشد. او همچنین برادر کارل ویکتور پیج، مؤسس ای‌گروپ، که به یاهو به مبلغ نیم میلیارد دلار فروخته شد، است.

پیج در مدرسهٔ مونتزوری در لنسینگ، میشیگان تحصیل کرده‌است و از دبیرستان لنسینگ غربی فارغ‌التحصیل شده‌است. او مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ مهندسی رایانه از دانشگاه میشیگان و کارشناسی‌ارشد را از دانشگاه استنفورد اخذ کرد، او هم‌اکنون تحصیل را در مقطع پی‌اچ‌دی موقتأ رها کرده‌است.

 

لری پیج, بیوگرافی لری پیج بنیان گذار شرکت گوگل, زندگی نامه لری پیج

لری پیج یکی از بنیانگذاران شرکت گوگل

 

دوران کودکی لری پیج
در حالی که داستان زندگی سرگئی برین با مهاجرت همراه بود، لری پیج یک آمریکایی اصیل است. لری پیج به مانند همکار و شریک خود دین یهودیت را ارث برده است. پدر پیج بر خلاف مادرش که سخت به دین یهود اعتقاد داشت، از دین فاصله گرفت و خود را به تکنولوژی مشغول کرد. پیج، بر خلاف پدر بزرگش که کارگر ساده ای در دتروید بود، زندگی کاملا متفاوتی داشت. “لورنس ادوارد پیج” در لنسینگ، میشیگان در حالی که غرق در ریاضیات، علم و کامپیوتر بود بزرگ شد.

پدر پیج یک پروفسور ارزشمند در ایالت میشیگان بود، جایی که مادر او نیز به تدریس برنامه نویسی کامپیوتر می پرداخت. زندگی مشترک پدر و مادر لری پیج زمانی که هشت ساله بود به جدایی انجامید. با این وجود پیج با حضور هر دوی آن ها زندگی می کرد.

پیج توضیح می دهد : ” پدرم یک پروفسور سیستم های کامپیوتری بود و به همین علت ما خیلی زود صاحب کامپیوتر خانگی شدیم. اولین سیستم خانگیمان را به نام Exidy Sorcerer در سال ۱۹۷۸ ( زمانی که پیج پنج سال بیشتر نداشت ) خریداری کردیم. این کامپیوتر در اروپا از محبوبیت برخوردار بود ولی هرگز در امریکا طرفداری پیدا نکرد. حافظه ی آن ۳۲ کیلو بایت بود. برادرم باید برایش سیستم عامل می نوشت! “.

لری حداقل یکی از خصوصیات پدرش را به ارث برده است و آن مشاجره و بحث پیرامون همه ی موضوعات می باشد. جرج استکهلم راجع به پدر لری می گوید : ” به طور عجیبی خیلی سخت با من کنار می آمد، به دلیل آنکه راجع به همه چیز مشاجره می کرد. او این ویژگی را به پسرش نیز انتقال داد و هر دو در مورد موضوعات گوناگون مباحثت و مشاجره می کردند.”

 

لری پیج, بیوگرافی لری پیج بنیان گذار شرکت گوگل, زندگی نامه لری پیج

لری پیج یکی از بنیانگذاران شرکت گوگل

نیکولا تسلا، قهرمان لری پیج
لری پیج دوازده ساله که در آن زمان یک مخترع کوچک بود، زندگینامه ای از نیکولا تسلا را مطالعه نمود که باعث شد به تفکر عمیقی فرو رود. لری از اینکه تسلا نو آوری های بسیاری را بوجود آورده بود و در عین حال زندگیش مملو از رنج و فقر بود و نیز اینکه بدون آنکه شهرتی دست و پا کند با بی پولی تمام از دنیا رفت، در شگفت بود. مطمئنا دانش آموزان مدرسه ای آنگونه که توماس ادیسون را مطالعه کرده اند، تسلا را نمی خوانند.

تسلا به عنوان پدرفیزیک و مهندسی الکتریک توان AC را به همراه یک موتور AC اختراع نمود. او پیشگام بسیاری از پیشرفت های علمی از جمله روباتیک، کنترل راه دور، رادار و کامپیوتر بود. با وجود آنکه مارکونی ادعا ی اختراع رادیو را داشت، این عنوان به تسلا اختصاص داده شد. با وجود پیشرفت ها و اختراعات گوناگونی که تسلا داشت، به او لقب دانشمند دیوانه داده بودند. این موضوع بیشتر به خاطر رفتار ها و عقاید دیوانه وارش بود. مشکلی که تسلا داشت عدم توانایی او در تبلیغ و یافتن راهکار های عملی برای پیاده سازی ایده هایش بود و نتوانست به آنچه که استحقاقش را داشت برسد.
لری پیج نیز تصمیم گرفت به اندازه ی تسلا خلاق باشد و در عین حال دنیا را تغییر دهد. لری پیج از همان دوازده سالگی تصمیم گرفت خود را به دنیا بشناساند و علاوه بر آن از لحاظ مالی به درجه بالایی برسد.

پیج و موتور جستجوی گوگل
لری پیج لیسانس مهندسی کامپیوتر خود را از دانشگاه “میشیگان” و فوق لیسانس علوم کامپیوتر را از دانشگاه “استنفورد”، جایی که با “سرگئی برین” آشنا شد و گوگل را پایه‌گذاری کرد، کسب کرده‌است.
پیج پس از کسب مدرک فوق لیسانس خود در دانشگاه “استنفورد”، برای دکترای علوم کامپیوتر در همان دانشگاه ثبت نام کرد. او موضوع پایان نامه خود را کشف خواص ریاضی شبکه جهانی در نظر گرفت: درک ساختار لینک های آن به عنوان یک گراف بزرگ؛ به عبارتی دیگر، لری پیج در زمینه ارتباط صفحات وب کار می کرد.

 

لری پیج, بیوگرافی لری پیج بنیان گذار شرکت گوگل, زندگی نامه لری پیج

  لری پیج و سرگئی برین بنیانگذاران شرکت گوگل

آشنایی با “برین” و راه اندازی موتور جستجوی اینترنتی
در دوره دکترا، سرگئی برین که پیش از آن در سال ۱۹۹۵ با پیج آشنا شده ‌بود، به او در مطالعاتش کمک کرد و آن دو موفق شدند مقاله خود را به یک موتور جستجوی اینترنتی تبدیل کنند. آنها نام اولیه این موتور جستجو را BackRub گذاشتند و در سال ۱۹۹۶ آن را بر روی سرور وب‌ سایت دانشگاه “استنفورد” راه ‌اندازی کردند. آنها پس از جست‌ وجوهای موفق BachRub با بررسی مجدد نام و نشانه ساخته خود، به نام گوگل رسیدند. نامی که از “GooGol” به معنای عدد ۱ با صد صفر جلوی آن گرفته شده است. این به معنی آن بود که موتور جستجوگر دلخواه آنها دارای منابع بی نهایت است.

 

لری پیج, بیوگرافی لری پیج بنیان گذار شرکت گوگل, زندگی نامه لری پیج

   لری پیج و سرگئی برین بنیانگذاران شرکت گوگل

 

ورود گوگل به دنیای اینترنت
پیج و برین در سپتامبر ۱۹۹۸ شرکت گوگل را به طور رسمی راه‌اندازی کردند و گوگل وارد دنیای اینترنت شد. گوگل یک شرکت سهامی عام است که در زمینه‌ جست ‌وجوی اینترنتی، محاسبات توده‌ای و تبلیغات سرمایه ‌گذاری می‌کند. سرگئی برین و لری پیج که به مردان گوگل مشهورند، سهامداران اصلی این شرکت محسوب می‌شوند. مکان اصلی شرکت در ایالت کالیفرنیا، آمریکا است.

لری پیج, بیوگرافی لری پیج بنیان گذار شرکت گوگل, زندگی نامه لری پیج

لری پیج و همسرش لوسیندا ساوتورث

لری پیج, بیوگرافی لری پیج بنیان گذار شرکت گوگل, زندگی نامه لری پیج

 لری پیج و همسرش لوسیندا ساوتورث

 

ازدواج لری پیج
لری با دوست دختر دیرینه  خود به نام لوسیندا ساوتورث ، در هشتم دسامبر ۲۰۰۸ ازدواج کرد. ازدواج آنها در Necker Island ( مکانی که قبلا برای پرنسس دایانا از محبوبیت بالایی برخوردار بود) بوقوع پیوست. در آن زمان اجاره هفتگی اتاق های این مکان از ۵۰۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰۰۰ دلار متغیر بود. لوسی، در رشته پزشکی بیومدیکال فارق التحصیل شده است. به علاوه مدت زمانی در جنوب افریقا به شغل پزشکی مشغول بود.

منبع: بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *