گروه نرم افزاری چابک > مقالات طراحی سایت > سوالات مهم قبل از طراحی سایت که باید به انها پاسخ بدهید!
سوالات مهم قبل از طراحی سایت که باید به انها پاسخ بدهید!

به فکر طراحی وب سایت هستید و تمایل دارید شما هم مثل سایر کسب و کارها یا هر فعال دیگری در این زمینه یک وب سایت داشته باشید. این خواسته بدون پاسخ به سوالاتی درباره اهداف و چرایی راه اندازی سایت همانند این است که یک کسب و کار را بدون تعیین هدف و تدبیر راه اندازی کنید. نتیجه قابل پیش بینی است و شکست می خورید.

ما در گروه نرم افزاری چابک به عنوان مجری طراحی سایت در یزد سعی میکنیم سوالات متعددی را از مراجعین خود در این زمینه بپرسیم تا مراجعین با پاسخ به این سوالات مانند اهداف و چرایی ایجاد وب سایت دید مناسبی قبل از راه اندازی وب سایت خود داشته باشند. حال در این مطلب نیز سعی کردیم به شما مخاطب ارجمند مهمترین سوالات قبل از راه اندازی سایت را ارائه کنیم. انها را از خود بپرسید و سپس برای طراحی وب سایت تصمیم هوشمندانه ای بگیرید.

وضعیت سایت قبل از شروع طراحی مشخص می شود!

امروزه طراحی وب سایت برای اهداف مختلفی شکل می گیرد که این اهداف و دلایل مطرح شده می تواند نشانگر وضعیت آینده وب سایت باشد. قطعا برخی از اهداف برای داشتن یک وب سایت موفق کافی نیست. تاکید میکنیم وب سایت موفق! متاسفانه برخی از اهداف و دلایل آنقدر سطحی و بد هستند که از همان ابتدا می توان فهمید این سایت به جایی نمی رسد و قرار نیست باعث موفقیت و پیشرفت فرد یا مجموعه ای گردد.

طراحی سایت به این دلیل که کلاس کاری خودمان را بالا می بریم یا همه سایت دارند و ماهم باید داشته باشیم یک اشتباه بزرگ است. وقتی از طراحی سایت و اشغال کردن یک نام و فضای اینترنتی صحبت می‌کنیم یعنی شما باید به ان تکیه کنید و باعث افتخار و پیشرفت حوزه کاری شما باشد. سایت شما قرار است بار زیادی از هزینه‌های بازاریابی، تبلیغات، پشتیبانی، روابط عمومی، ارتباط با مشتریان و ….  را به عهده بگیرد نه اینکه صرفا جنبه تفننی و کلاس کاریتان باشد.

این مطلب به شما پیشنهاد می شود!

لزوم طراحی سایت برای کسب و کارهای مختلف

لزوم طراحی سایت برای کسب و کارهای مختلف

متاسفانه توضیحی برای این نوشته وجود ندارد. لطفا برای مشاهده مطلب روی لینک آن کلیک کنید و نوشته را به صورت کامل بخوانید

سوالات قبل از طراحی سایت

سوالات قبل از طراحی سایت که در زیر لیست شده اند را از خود بپرسید و سعی کنید پاسخ منطقی و مناسبی برای انها بیابید. توجه داشته باشید که اگر پاسخ به سوالاتی که در ادامه آمده است و آنها را بررسی کرده ایم برای شما واضح است به راحتی می توانید یک وب سایت موفق داشته باشید و اگر نمی توانید پاسخ منطقی را برای این سوالات بیابید بهتر است برای راه اندازی سایت کمی تأمل کنید.

مهمترین هدف یا اهداف شما از راه اندازی سایت چیست؟

مشخص کردن هدف مهم ترین و البته ابتدایی ترین گام برای شروع هر کاری است و یکی از مهمترین سوالاتی است که قبل از طراحی سایت باید از خود بپرسید. مشخص کردن هدف یا اهداف کوتاه مدت و بلند مدت بسیار مهم و تعیین کننده است. قطعا یک نقشه راه درست با تعیین هدف امکان پذیر است و شما باید قبل از هر اقدامی آن را برای خود تعریف کنید. به طور مثال ممکن است با ایجاد یک سایت برای خودتان به دنبال اهداف متنوعی مانند برندینگ، بازاریابی اینترنتی، ارتباط با مشتریان بالقوه، افزایش آگاهی، دیده شدن کسب و کار و …. باشید یا اینکه یک هدف کلی و بلند مدت را دنبال کنید؛ مانند کسب درآمد از ایجاد وب سایت.

دقت داشته باشید اگر هدفی ندارید و فقط تمایل دارید یک نام و فضای اینترنتی را اشغال کنید، داشتن وب سایت برای شما مضر است! فقط هزینه ای را متحمل می‌شوید که اگر برای کار دیگری خرج کرده بودید ثمره بیشتری داشت. اهدافی مانند کلاس کاری، همه وب سایت دارند و ماهم زشته نداشته باشیم و … جزو اهداف سیاه هستند و نباید به این منظور وب سایت راه اندازی کنید.

دلایل موفقیت وب سایت شما چیست؟

منحصر بفرد هستید یا سرویس و خدماتی را ارائه می کنید که در دنیای اینترنت وجود ندارد؟ اگر وب سایت مشابه و موفقی با اهداف شما وجود دارد چه تضمینی وجود دارد تا وب سایت شما نیز موفق شود؟ ایا وب سایتی که شما راه اندازی میکنید قرار است با چه ویژگی‌هایی از رقبایتان سبقت بگیرد؟ باید دلایل منطقی و مناسبی پیدا کنید که طراحی وب سایت شما می تواند به موفقیت ختم گردد. اگرچه به دست آوردن موفقیت در این زمینه نسبی است و به عوامل زیادی بستگی دارد ولی شما باید قبل از راه اندازی وب سایت به این نکته توجه داشته باشید و باید بتوانید مهمترین دلایلی که وب سایت شما می تواند در رسیدن به اهدافتان موفق واقع شود را لیست کنید.

این مطلب به شما پیشنهاد می شود!

مهمترین ویژگی‌های یک سایت خوب و باکیفیت

مهمترین ویژگی‌های یک سایت خوب و باکیفیت

متاسفانه توضیحی برای این نوشته وجود ندارد. لطفا برای مشاهده مطلب روی لینک آن کلیک کنید و نوشته را به صورت کامل بخوانید

آیا می توانید وب سایت خود را در ذهنتان تجسم کنید؟

بسیاری از افراد فقط می خواهند یک سایت راه اندازی کنند بدون اینکه حتی در مورد وب سایت خود،‌ ظاهر آن، امکانات آن و …. هیچ طرح و ایده ای داشته باشند. اگر نمی توانید وب سایت خود را در ذهنتان تجسم کنید با مشکل بزرگی روبرو هستید. احتمالا شما نمی دانید وب سایت شما قرار است چه کاری انجام دهد و چه چیزی را ارائه کند.

مخاطبان وب سایت شما چه کسانی هستند؟

مخاطبان اصلی وب سایت شما همه جنبه های وب سایت شما را درگیر خواهند کرد و طراحی سایت شما باید همسو با مخاطبان شما صورت بگیرید. باید قبل از طراحی سایت شناخت درستی از مخاطبانتان داشته باشید. باید بدانید که قرار است چه افرادی از سایت شما بازدید نمایند. اگر نمی توانید درک درستی درباره مخاطبانتان داشته باشید ظاهرا از کسب و کار خود یا هدف خود نیز درک درستی ندارید.  عموما اکثر شرکت های طراحی سایت در این زمینه از شما سوال خواهند کرد و وب سایت شما را با توجه به مخاطبانتان طراحی میکنند. بنابراین شما باید در این زمینه اطلاع کافی و جامعی را از مخاطبان هدف داشته باشید تا در اختیار طراح نیز قرار دهید.

رقبای وب سایت و کسب و کار شما چه کسانی هستند؟

همانند تشخیص مخاطبان کسب و کارتان باید بتوانید رقبای خود را نیز تشخیص دهید. همچنین باید به خوبی بتوانید آنها را انالیز کنید و بدانید چه برتری یا ضعفی نسبت به شما دارند یا به عبارت دیگر نقاط قوت و ضعف رقبایتان را مورد بررسی قرار دهید. تشخیص رقبا و آنالیز آنها بسیار مهم است چرا که در اصل برای موفقیت و به دست آوردن سهم بازار، لازم است با انها رقابت کنید و چه چیزی بهتر از اینکه قبل از رقابت، آنها را آنالیز کرده باشید. دقت داشته باشید اگر نتوانید به درستی وب سایت رقبا یا حتی کسب و کار رقبای خود را آنالیز کنید قطعا نمی‌توانید برتری خود را نیز به بازار تحمیل کنید و در نتیجه به زودی شکست خواهید خورد.

نیروی کافی یا توان مالی برای سرمایه گذاری روی وب سایت دارید؟

راه اندازی وب سایت،‌نگهداری و مدیریت آن در بستر اینترنت مانند هر کار دیگری به نیروی انسانی،‌ سرمایه گذاری یا حداقل یک بودجه ای نیاز دارد. یک وب سایت برای حفظ پویایی خود و رقابت با دیگر وب سایت ها به نیروی انسانی جهت برنامه نویسی و راه اندازی وب سایت، تولید محتوا، بهینه سازی سایت و …. نیاز خواهد داشت. این نیروی انسانی می توان درون سپاری یا برون سپاری گردد و قطعا برای شما هزینه هایی را خواهد داشت. باید در این مورد کمی تامل کنید و شرایط را بسنجید و ببینید که آیا می‌توانید نیروی کافی و هزینه های جاری و آینده وب سایت خود را تامین کنید.

آیا به مشاوره ها گوش می دهید و می توانید به افراد متخصص اعتماد کنید؟

بسیاری از افراد از مشاوره گرفتن و گوش دادن به حرف دیگران بیزارند. انگار همه دشمن آنها هستند! در هر کاری گرفتن مشاوره از افراد متخصص آن حوزه یک مزیت محسوب می شود و شما می توانید از تجربیات و تخصص افراد استفاده نمایید. برای مشاوره طراحی سایت هم بد نیست از افراد متخصص کمک بگیرید و حتی به این افراد در صورتی که تخصص کافی دارند اعتماد کنید. اگر شما تخصص کافی در زمینه راه اندازی سایت ندارید و نخواسته باشید با افراد متخصص این حوزه کنار بیایید و از تجربیات و تخصص انها استفاده کنید به احتمال قوی موفقیتی در این زمینه نخواهید داشت.

سخن پایانی

سعی کردیم در مطلب بالا برخی از مهمترین سوالات قبل از طراحی سایت را مورد بررسی قرار دهیم. شما مخاطب ارجمند قبل از راه اندازی سایت می توانید با بررسی این سوالات و به دست آوردن پاسخ های منطقی برای انها دید بهتری نسبت به شروع و فعالیت در این حوزه داشته باشید. ما همیشه در گروه نرم افزاری چابک با مراجعین خود درباره این سوالات بحث میکنیم تا بتوانند تصمیم درستی برای راه اندازی سایت خود بگیرند. اگر در شهر یزد زندگی می کنید و تمایل دارید طراحی سایت یزد را تجربه کنید به نزد ما بیایید تا کاملتر بتوانیم با شما گفتگو کنیم. در صورتی که امکان مراجعه حضوری ندارید از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما درباره پرسش ها و ابهام های خود قبل از طراحی و راه اندازی سایت صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *