گروه نرم افزاری چابک > طراحی و توسعه > کاربردی > افزونه های کاربردی وردپرس
افزونه های کاربردی وردپرس

وردپرس یک سی ام اس قدرتمند است که با استفاده از افزونه های موجود در مخزن وب سایت رسمی ان می تواند بسیار انعطاف پذیر عمل کرده و امکانات مختلفی را به خود اضافه نماید. مطمئنا وردپرس به شکل پیشفرض امکانات بسیار گسترده ای را ارائه نمی کند و بیشتر به عنوان یک چارچوب استاندارد برای نشر انلاین شناخته می شود. اما با استفاده از افزونه های موجود در مخزن وردپرس می توان امکانات بسیار مفید و گسترده ای را به ان اضافه نمود. به عبارتی از طریق افزونه هایی که در مخزن وردپرس وجود دارند یا افزونه هایی که به شکل اختصاصی برای این پلتفرم نوشته می شوند، میتوان هر نوع انتظاری را از وب سایت یا اپلیکیشن وردپرسی برآورده نمود. در زیر سعی می شود رفته رفته افزونه های کاربردی و مهم وردپرس که واقعا وجودشان به بسیاری از توسعه دهندگان و استفاده کنندگان از وردپرس کمک می نماید را معرفی نماییم.

ایجاد پست تایپ سفارشی: CPT

در وردپرس امکان ایجاد انواع پست تایپ های سفارشی وجود دارد. به طور پیشفرض تنها سه نوع پست تایپ در وردپرس وجود دارد (نوشته ها، برگه ها، رسانه). برای ایجاد یک پست تایپ سفارشی مانند اسلایدها یا مقالات یا …. به سادگی و از طریق این افزونه که یک محیط گرافیکی را در اختیار توسعه دهند قرار می دهد می توان انواع پست تایپ های مورد نظر را ایجاد نمود. لازم به ذکر است می توان برای هر نمونه پست قالب های متفاوتی داشت یا برای هر کدام taxonomies ایجاد نمود (مانند دسته ها و برچسب ها یا …. برای هر نمونه از پست). برای اطلاعات بیشتر در خصوص شخصی سازی قالب های پست تایپ ها به مرجع وردپرس به این نشانی مراجعه نمایید.

تغیر slug پست تایپ های سفارشی: Custom Post Type Permalinks

به طور پیشفرض پست تایپ های ایجاد شده از slug مادر ارث بری دارند و لینک های پست تایپ های سفارشی بر اساس پیوند یکتای تنظیم شده در وردپرس برای نوشته ها ساخته می شوند. به عنوان مثال اگر برای نوشته ها لینک ها به اینصورت تنظیم شده باشند yoursite.com/post/194/ برای پست تایپ سفارشی news لینک های این پست تایپ به این شکل خواهد بود: yoursite.com/post/news/902. بنابراین برای تغییر این رویه می توان از افزونه فوق استفاده نمود تا ساختار لینک ها را برای هر کدام از پست تایپ ها سفارشی سازی نمود.

ایجاد و انتسات انواع فیلدهای دلخواه به پست تایپ ها: Advanced Custom Fields

به طور پیشفرض وردپرس از برخی فیلدهای استاندارد مانند عنوان، محتوا و …. استفاده می کند. همچنین امکان استفاده فیلد دلخواه ساده در نوشته ها وجود دارد که پس از ان می توان با استفاده از ای دی فیلد، ان را در قالب فراخوانی نمود. اما در صورتی که بخواهید فیلدهای کاملا سفارشی و شگفت انگیز داشته باشید که پست تایپ های شما را به دلخواه شما سفارشی سازی نماید، می توانید از این افزونه استفاده نمایید. با این افزونه می توان انواع فیلدهای سفارشی را ایجاد و انها را به پست تایپ مورد نظر انتساب داد. همچنین برای هر فیلد قوانین دلخواهی را وضع کرد. استفاده از این افزونه کمی نیازمند دانش برنامه نویسی یا قالب نویسی وردپرس نیز می باشد چرا که فیلدهای ایجاد شده برای نمایش باید در قالب فراخوانی شوند.

ایجاد نقشه سایت برای ثبت در کنسول گوگل: google xml sitemap

برای ایجاد نقشه سایت در کنسول گوگل یکی از بهترین افزونه هاست. این افزونه بیش از دو میلیون بار دانلود شده و روزانه به تعداد استفاده کنندگان ان نیز اضافه می شود. به سادگی از طریق این افزونه می توان نقشه کاملی از لینک های نوشته ها، برگه ها، پست تایپ ها و ….. ایجاد نمود.

سئو کامل سایت، سئو پست تایپ ها و برگه ها، نقشه سایت و …. : yoast seo

وردپرس به طور پیشفرض سئو نسبتا ضعیفی دارد. با استفاده از این افزونه می توان عناوین، توضیحات، مارکاپ های توییتر و فیسبوک و بسیاری امکانات دیگری که به سئو سایت شما کمک می کند را به وردپرس اضافه نمود

راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس: woocommerce

یک افزونه کامل برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است که بیش از ۴ میلیون بار دانلود شده است و هر روز به مشتریان ان اضافه می شود. با استفاده از این افزونه می توان یک فروشگاه اینترنتی کامل راه اندازی نمود و فروشگاه را با استفاده از افزونه های جانبی ووکامرس گسترش داد. از طریق این افزونه می توان محصولات مجازی و فیزیکی را فروخت و بسیاری از امکانات یک فروشگاه اینترنتی بزرگ را در ان پیاده سازی نمود.

مدیریت لینک ها، خطای ۴۰۴ و ریدایرکت: redirection

جهت مدیریت لینک های شکسته که خطای ۴۰۴ دارند یک افزونه بسیار کارامد است. همچنین می توان انواع ریدارکت ها را از طریق این افزونه که یک رابط گرافیکی را در اختیار شما قرار می دهد ایجاد نمود. این افزونه نیز بیش از یک میلیون بار دانلود شده و افزونه کاربردی جهت مدیریت لینک های سایت وردپرسی به شمار می رود.

 

افزونه مورد نظر خود را نیافتید؟ جستجویی در مخزن افزونه های وردپرس انجام دهید! در صورتی که افزونه مورد نظر شما وجود ندارد می‌توانید ان را به ما سفارش دهید تا به شکل اختصاصی برای شما برنامه نویسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *