گروه نرم افزاری چابک > سئو > کاهش نرخ پرش وب سایت
کاهش نرخ پرش وب سایت

به طور ساده نرخ پرش وب سایت درصدی از ۰ تا ۱۰۰ است که نشان می دهد افرادی هستند که به یک صفحه در وب سایت شما میرسند، و سپس به سرعت آن را ترک می کنند. آنها روی هیچ چیز دیگری کلیک نمی کنند. آنها فقط به یکی از صفحات شما مراجعه کرده اند، مدت کوتاهی را آنجا هستند، سپس صفحه یا بهتر بگوییم وب سایت شما را ترک میکنند.

یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت‌ها نرخ پرش یا Bounce rate است. شاید فکر کنید هر چقدرrate  Bounce  وب سایت شما بیشتر باشد موفق تر بوده اید. اما دقیقا باید این معیار خلاف انچیزی باشد که فکر میکنید. هر چقدر این مقدار به صفر نزدیک تر باشد نشان می دهد موفق تر بوده اید و توانستید کاربران خود را به وب سایتتان جذب کنید و پس از مشاهده یک صفحه انها را ترغیب به مشاهده دیگر صفحات سایتتان کرده باشید. بالا بودن نرخ پرش سایت شما در عمل زنگ خطری است که به شما می‌گوید یک جای کارتان ایراد دارد و باید به فکر چاره باشید، در غیر این صورت به زودی تعداد زیادی از کاربران خود را از دست خواهید داد.

نرخ پرش
نرخ پرش

آیا همیشه نرخ پرش بالا بد است؟

تنها می توان گفت بستگی دارد. به طور مثال اگر نرخ پرش صفحه‌ای بالا باشد، اما متوسط زمان صرف شده روی صفحه نیز بالا باشد آنقدرها هم بد نیست. یا اگر موضوع وب سایت شما به دست اوردن اطلاعات کوتاهی مانند یک شماره تماس باشد یا دانلود یک موسیقی و کاربر با جستجو به وب سایتتان مراجعه کرده باشد با دیدن شماره تلفن یا لینک دانلود به هدف خود رسیده است و به سرعت وب سایت شما را ترک خواهد کرد و این نشانه بدی نیست اما اگر وب سایت شما با موضوع مجله خبری در حال فعالیت باشد و نرخ پرش بالایی داشته باشید و از طرفی متوسط زمان صرف شده روی صفحه نیز کم باشد، تنها می توان گفت وب سایت شما با “فاجعه” فاصله زیادی ندارد.

این مطلب به شما پیشنهاد می شود!

سئو یا تبلیغ در گوگل؟ کدام بهتر است؟

سئو یا تبلیغ در گوگل؟ کدام بهتر است؟

به این فکر کرده اید که یک شبه راه صدساله را طی کنید؟ سئو SEO (Search Engine Optimization) به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو می باشد. اس ای ام SEM (Search Engine Marketing) به معنی بازاریابی در موتور های جستجو می باشد.

چگونه نرخ پرش وب سایتتان را به دست آورید؟

آمارگیرها و نرم افزارهای تجزیه و تحلیل زیادی برای به دست آوردن نرخ پرش وجود دارند که می توانند بر روی وب سایت شما نصب شوند یا می توانید از سرویس های رایگان و پولی زیادی برای این منظور استفاده نمایید که وب سایت شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. به طور مثال یک امارگیر مرجع برای این منظور گوگل انالیتیکس یا الکسا است که به راحتی در اختیار وب مستران قرار می گیرد. گوگل انالیتیکس رایگان است و الکسا هم به نحوی رایگان و هم به نحوی که تجزیه  و تحلیل دقیقی خواسته باشید پولی خواهد بود!

آیا نرخ پرش را می توان به صفر رساند؟

خیر. حتی سایت های بزرگی مانند فیس بوک، یاهو، خبرگزاری ها هم بانس ریت صفر ندارند. به طور کلی نمی توان گفت چه عددی برای بانس ریت مناسب است و بستگی به نوع وب سایت و موضوع مورد فعالیتتان دارد. با این حال به طور کلی تر توجه داشته باشید بانس ریت های بالا (مثلا عدد ۸۰ درصد) هم نشان دهنده مناسب بودن این عدد برای وب سایتتان نیست. چرا که اگر این بانس ریت را برای یک ماه در نظر بگیریم و در مدت یک ماهه بازدیدکننده سایت شما ۱۰۰ نفر بوده است. نشان می دهد که تنها توانسته اید ۲۰ نفر از مجموع کل بازدیدکننده های خود را تشویق کنید روی یک لینک دیگر از وب سایتتان کلیک کنند!

راه های کاهش نرخ پرش:

۱- وب سایت خود را موبایل فرندلی کنید. امروزه بیشتر ترافیک وب سایت ها از موبایل و تبلت می آید.

۲- قالب سایت متناسب با موضوع وب سایتتان باشد

۳- از تصاویر و موضوعات جذب کننده استفاده کنید.

۴- سرعت وب سایتتان را افزایش دهید. نگذارید کاربر از لود شدن وب سایتتان خسته شده و ان را قبل از اتمام فرایند لود ترک نماید

۵- مطلب یا موضوعی که کاربر برای آن وارد وب سایتتان شده است را جلوی چشم قرار دهید و مطالب مرتبطی با آن موضوع به کاربر نمایش دهید.(کاربر را در وب سایتتان سرگردان نکنید.)

۶- از پاپ آپ یا تبلیغات بزرگ که کاربر را مجبور به کلیک کردن می کند استفاده نکنید. خودتان چقدر وب سایت های پاپ آپ دار را دوست دارید؟

۷- از افکت هایی مثل پخش صدا، انیمیشن های چشمک زن، پخش خودکار ویدیو، تغیر حالت ماوس و …. استفاده نکنید

۸- خواسته هایتان را از کاربر برای مشاهده یک نوشته یا موضوع کم کنید، مانند عضویت قبل از مشاهده نوشته یا موضوع.

۹- لینک های خارجی به وب سایت های دیگر را در پنجره جدید باز کنید

۱۰- بدون تعصب نسبت به وب سایتتان، خودتان را بجای بازدیدکننده قرار دهید و ببینید اگه بازدیدکننده باشید حاضرید در این وب سایت وقتتان را بگذرانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *