گروه نرم افزاری چابک > کاربردی > نکات تولید محتوا در وب‌سایت
نکات تولید محتوا در وب‌سایت

بعد از طراحی وب‌سایت کسب‌و‌کار خود، محتوای شما باید اولویت اصلی شما باشد. اگر محتوا یا طرح‌بندی وب‌سایت شما مناسب نباشد، بیش از یک سوم بازدیدکنندگان، دیگر با وب‌سایت شما ارتباط برقرار نمی‌کنند و سریعا از وب‌سایت شما خارج می‌شوند. بنابراین تولید محتوا در وب‌سایت اهمیت بالایی دارد.

۵ نکته تولید محتوا در وب‌سایت

محتوای جذاب وب‌سایت با در نظر گرفتن مخاطبان و سئو نوشته می شود و اگر می خواهید توجهی را که به درستی سزاوار آن هستید جلب کنید، باید کمی تلاش کنید و محتوای مناسب و جذابی را برای وب‌سایت خود طراحی نمایید. در ادامه به نکات تولید محتوا در وب‌سایت خواهیم پرداخت:

۱. مخاطبان خود را بشناسید.

درک درستی از اینکه با چه کسی صحبت می کنید چیزی است که زمانی که تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار دارید، به آن توجه کرده‌اید. تعیین نحوه بیان پیشنهادات خود هنگام تولید محتوا در وب‌سایت، این تلاش را یک قدم جلوتر می‌برد. هدف این محتوای تولید شده، فروش محصول یا خدمات شماست و برای انجام این کار، باید به زبان مخاطبان خود صحبت کنید.
بازار هدف خود را در نظر داشته باشید که آنها چگونه فکر می‌کنند و به دنبال چه هستند؟ اهل کجا هستند؟ محدوده سنی آنها چقدر است؟ علایق مشترک آنها چیست؟ پاسخ این سؤالات را یادداشت کنید تا با مرور نکات بعدی بتوانید محتوای جذاب و بهینه تولید کنید.

۲. محتوای باارزش تولید کنید.

این کافی نیست که یک نویسنده بزرگ باشید که متنی زیبا را رونویسی می کند. شما باید بتوانید از طریق کلمات انتخابی و کپی رایتینگ مطالب باارزش ارائه دهید. اکنون که می‌دانید مخاطبان شما چه کسانی هستند، باید مستقیماً با آنها و علایق آنها صحبت کنید و از خود بپرسید که آیا مخاطبان هدف شما به این جمله اهمیت می دهند؟

برای هر خطی که می نویسید کلمات خود را به گونه ای بازسازی کنید که با خواسته های آنها مطابقت داشته باشد، مشکلات مخاطبان را برطرف کند و کنجکاوی آنها را تحریک کند. همچنین باید روند فعلی محتوای اینترنتی از وبلاگ های مرتبط و محبوب را در نظر بگیرید.

نکات تولید محتوا در وب‌سایت

۳. محتوای خود را بهینه سازی کنید.

یک وب سایت عالی پر از محتوای هدفمند و با ارزش بسیار جالب است، اما متأسفانه توجه شما را جلب نخواهد کرد. چرا؟ شما باید بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO را در نظر داشته باشید. سئو فرآیند استفاده از چندین تکنیک برای کسب رتبه بالاتر وب‌سایت شما در نتایج جستجوی کلمات کلیدی خاص در موتورهای جستجو است. این ابزارهای سئو از شما در ماموریت شما برای دوستی با گوگل و امثال آن حمایت می‌کنند.
شما می خواهید تلاش های خود را روی کلمات کلیدی متمرکز کنید. ابتدا کلمات کلیدی خود را مشخص کنید و سپس محتوای بهینه شده‌ای تولید کنید. به عبارت دیگر، جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید تا عبارات محبوب مرتبط با موضوع وب سایت خود را کشف کنید. اگرچه بازدیدکنندگان شما مستقیماً متوجه این حرکات هوشمندانه نمی‌شوند، اما موتورهای جستجو آن‌ها را در نظر داشته و ارزش و ارتباط وب‌سایت شما را ارزیابی می‌کنند.

۴. کوتاه و ساده بنویسید.

احتمالاً حداقل یک وبلاگ شخصی را در زندگی خود با صفحه «درباره» که یک خلاصه شخصی طولانی است مرور کرده‌اید. بدون شک شما این نوع صفحات را در چند ثانیه مرور کرده یا آن را کاملاً نادیده گرفتید.

همه ما دوست داریم در مورد خود و کسب و کارمان بنویسیم و چیزهای زیادی برای گفتن داریم؛ با این حال، بسیاری از افرادی که در سایت ها گشت و گذار می‌کنند، وقت زیادی را برای خواندن یک متن صرف نمی‌کنند و دوست دارند مطالب کوتاه تر و ساده را بخوانند. بنابراین روی نوشتن محتوای خود کار کنید و مطمئن شوید که ساده و کوتاه است تا شانس کامل خواندن آن را افزایش دهید.

جالب است بدانید که ۷۵ درصد از خوانندگان ترجیح می دهند که پست ها کمتر از ۱۰۰۰ کلمه باشد. و به همین ترتیب، شما باید مطالب و محتوای تولیدی خود را کوتاه و جذاب نگه دارید.

۵. محتوا را از نظر بصری دلنشین کنید.

یک مطالعه محبوب Adobe نشان داد که ۶۶٪ از مردم ترجیح می دهند محتوایی را که به زیبایی طراحی شده است را بخوانند. قطعا ما نوشته های طولانی و بدون فاصله و با فونت های نامناسب را نمی‌خوانیم.

با طراحی جذاب توجه را جلب کنید. با کلمات خود شروع کنید، آنها را به پاراگراف ها، لیست ها و مطالب شماره گذاری شده تقسیم کنید و فضای خالی داشته باشید تا اجازه نفس کشیدن را به مخاطبان خود بدهید. سپس طرح کلی سایت خود را در نظر بگیرید. درک کنید که کاربران به چه نوع تصاویری علاقه دارند و از چه طراحی هایی لذت می‌برند.

سخن آخر

با تولید محتوای بهینه و مناسب، مخاطبان را جذب وب‌سایت خود کرده و خدمات و محصولات خود را به آن‌ها معرفی کنید. محتوای تولیدی شما باید به گونه ای باشد که توجه مخاطب را جلب کرده و او را به سمت استفاده از محصولات یا خدمات شما هدایت کند. با استفاده از نکات گفته شده در این مطلب، تولید محتوا در وب‌سایت را به صورت بهینه و مناسب انجام دهید.

منبع: https://www.wix.com/blog/writing-website-content

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *