گروه نرم افزاری چابک > خدمات > 9 نکته مهم برای طراحی وب‌سایت کسب‌ و کار
9 نکته مهم برای طراحی وب‌سایت کسب‌ و کار

یک وب‌سایت کسب‌ و‌ کار برای اینکه باعث دیده شدن برند شما شود به طراحی عالی نیاز دارد. وب‌سایت‌ها مراکزی هستند که در آن مشتریان می‌توانند درباره برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند، کالا و خدمات شما را بسنجند و از آن‌ها استفاده کنند.

یک طراحی وب‌سایت حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا مشتریان با برند شما آشنا شده و موجب رشد کسب‌وکار شما شوند. در اینجا چندین راه برای بهبود طراحی وب‌سایت برای رشد کسب‌وکار شما وجود دارد:

  1. اهداف خود را مشخص کنید:

شما برای اینکه وب‌سایت کسب‌و‌کار حرفه ایی داشته باشید، باید هدف آن را مشخص کنید. تصمیم بگیرید که چگونه وب‌سایت شما با استراتژی کلی کسب‌وکار شما یا مشتری شما مطابقت دارد و از آنجا اهداف را تعیین کنید. وب‌سایت کسب‌و‌کار شما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که شما را به اهدافتان نزدیک نماید.

  1. برند خود را متمایز کنید:

یک وب‌سایت کسب و کار فرصتی عالی برای تثبیت هویت برند شماست. یک طراحی مؤثر دقیقاً به مشتریان بالقوه می‌گوید که چه چیزی برند شما را منحصر به فرد می‌کند. وب‌سایت کسب‌وکار شما باید با دیگر وب‌سایت‌ها رقابت کند و موجب رشد و افزایش مشتری شما شود؛ پس طراحی وب‌سایت کسب‌و‌کار شما باید مرتبط با برند شما و برای کاربران زیبا و دل‌نشین باشد.

  1. ساختار و سازمان‌دهی وب‌سایت کسب‌ و‌ کار:

یک جریان کاربری منسجم ارائه دهید تا مشتریان بالقوه بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را در زمان نیاز پیدا کنند. ساختار وب‌سایت خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که برای بازدیدکنندگان سایت قابل‌دسترسی و راحت باشد. برای مثال، یک وب‌سایت فروشگاه لباس، بخش‌هایی را سازمان‌دهی کرده است (زنانه، مردانه، بچه‌گانه و…) تا به کاربران کمک کند آنچه را که نیاز دارند به‌راحتی پیدا کنند.

9 نکته مهم برای طراحی وب‌سایت کسب‌وکار

  1. تجربه کاربری (UX):

طراحی وب‌سایت باید به‌گونه‌ای باشد که کاربر در زمان بازدید از سایت شما تجربه خوبی را داشته و از گشت‌وگذار در سایت شما لذت ببرد. اگر وب‌سایت شما طوری طراحی شود که تجربه کاربری (UX) خوبی داشته باشد، مشتریان بیشتری را جذب کرده و باعث رشد بیشتر کسب‌وکار شما می‌شود.

  1. کسب‌ و‌ کار الکترونیک را بصری کنید:

هدف یک وب‌سایت کسب‌و‌کار الکترونیک هدایت مشتریان به سمت خرید و استفاده از خدمات است و طراحی آن باید به همین صورت باشد. وب‌سایت کسب‌و‌کار الکترونیک به تعداد زیادی عکس محصول، مشخصات و جزئیات نیاز دارند تا بازدیدکنندگان را متقاعد به خرید کنند. به‌صورت آنلاین، مشتریان بالقوه تجربه استفاده فیزیکی یک محصول را به دست نمی‌آورند، بنابراین آن‌ها به تمام اطلاعاتی که می‌توانند درباره‌ی محصول داشته باشند، نیاز دارند.

  1. وب‌سایت کسب‌ و‌ کار خود را به‌روز نگه دارید:

طراحی وب‌سایت قدیمی دیگر برای کاربران جذاب نبوده و موجب از دست دادن مشتری می‌شود، بنابراین از مهم‌ترین نکات طراحی وب‌سایت کسب‌و‌کار، به‌روز بودن آن است. وب‌سایت شما باید طراحی مدرن و جذابی برای جذب مشتری داشته باشد.

  1. تایپوگرافی متمایز داشته باشید:

تایپوگرافی متفاوت اهداف مختلفی را دنبال کرده و سرفصل‌های پررنگ و جذاب کاربران را به کلیک کردن ترغیب می‌کند. فونت‌ها و سبک‌هایی را پیدا کنید که با شخصیت برند شما مطابقت دارند و مشتریان را به گشت‌وگذار بیشتر در وب‌سایت کسب‌و‌کار خود علاقه‌مند می‌کنند.

  1. هویت بصری را از طریق رنگ بیان کنید:

مانند تایپوگرافی ثابت، یک طرح رنگ سفارشی به هویت برند می‌افزاید. این عناصر طراحی بخشی از هویت برند شما هستند – آن‌ها همچنین باید پیام شما را منتقل کنند و با مخاطب و هدف کسب‌وکار شما مطابقت داشته باشند. چند رنگ کلیدی را انتخاب کنید که با برند شما مطابقت داشته باشد و از آن‌ها در وب‌سایت کسب‌و‌کار و سایر مواد بازاریابی استفاده کنید. اگر کسب‌وکار شما یک برند جواهر با مهره‌ها و جزئیات رنگارنگ است، طرح رنگی ایجاد کنید که با هویتی که محصولات شما ایجاد می‌کند مطابقت داشته باشد – از رنگ‌های روشن که باهم تداخل ندارند و از چند رنگ ملایم برای ایجاد تعادل استفاده کنید.

9 نکته مهم برای طراحی وب‌سایت کسب‌وکار

  1. اطلاعات تماس و لینک‌های رسانه‌های اجتماعی را ارائه دهید:

بازدیدکنندگان وب‌سایت کسب‌و‌کار باید بتوانند به‌سرعت با یک کسب‌وکار تماس بگیرند، چه از طریق رسانه‌های اجتماعی یا یک شماره تماس. اطلاعات تماس را در جایی قرار دهید که بازدیدکنندگان انتظار پیدا کردن آن‌ها را دارند، مانند پایین صفحه سایت یا در صفحه تماس و ارتباط با ما. به مخاطبان خود راه‌های متعددی برای تعامل ارائه دهید تا بتوانید به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید و اعتماد و اطمینان ایجاد کنید.

 

در آخر مهم است بدانید که وب‌سایت کسب‌و‌کار شما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که برای مشتریان شما زیبا، حرفه‌ای و قابل‌اعتماد به نظر رسد و مرحله به مرحله باعث رشد کسب‌وکار شما شود؛ پس از کاربردی بودن طراحی وب‌سایت کسب‌و‌کار خود اطمینان حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *